Zabrzmiało to mylące i to naprawdę nie jest tak spójrzmy na przykład.
Dostajesz gotowy do rozpoczęcia projektu z nowym klientem, więc usiąść z nimi do przeglądu swój proces OTACE. Oni naprawdę lubią zobowiązanie do dostarczania wysokiej jakości to proces wysyła i oni wybrać komunikacji, jakości wyników i terminowość dostaw, jak ich właściwości projektu. Zaliczona do komunikatu z 4 na znaczeniu, jakości wyników 5 i terminowość dostaw. 3.
Po projekt się kończy, można usiąść z klientem w celu dokonania przeglądu jak to zrobiłeś. W tym post-projekt procesów, pozycjonowanie dostawy w następujący sposób: 5 na komunikacie, 4 na jakości wyników i 3 za terminowość dostaw. Więc twój surowy wynik to 49 ((5 * 4) + (4 * 5) + (3 * 3)). Podziel że 49 przez 12 (suma ich współczynników wagowych), aby uzyskać ostateczną ocenę jakości dla tego projektu 4.1.
Widać ten proces jest nieco bardziej skomplikowana, wymaga większego zaangażowania klienta, a prawdopodobnie potrzebuje więcej edukacji i szkoleń nie tylko dla pracowników działu sprzedaży, ale potencjalnie Twoi klienci. Więc dlaczego się wysilić?
W przeciwieństwie do procesu satysfakcji klienta widziałem w mojej karierze, OTACE nie tylko domagał się zobowiązanie do jakości i doskonałości, ale w zamian oferowane jawne dane można pokazać klientom, w jaki sposób wykonywana była, jak oceniane przez rówieśników. Zakładając, że były dobre wyniki, co doskonałe narzędzie sprzedaży. Ach, ale w tym właśnie sęk - musisz być gotów dzielić się swoją wydajność z klientami, a nie każda organizacja jest wygodne z tym. Szczerze mówiąc, nie każda organizacja jest gotowa na to albo. Jest to ocena będzie trzeba zrobić dla siebie i swojej własnej organizacji. Nie myśl, że musisz być doskonały choć. Będziesz bez wątpienia projekt lub dwa na przestrzeni czasu, że klient będzie rangi bardzo niski czynników poza kontrolą. Odkryłem, że posiadanie mechanizm nie tylko przejrzyście pokazać te wyniki do naszych klientów, ale pokazać je w kontekście wszystkich naszych wynikach innych, pomóc w tworzeniu poziom zaufania w procesie sprzedaży na etapie, gdy rzadko istnieje.
Inną zaletą tego procesu, który mam nadzieję, że to oczywiste jest to, że klient mówi, co jest dla niego najważniejsze w tym projekcie, zanim projekt zostanie uruchomiony. Ilu z nas nie kocha się, że znasz tych informacji na temat złych projektów z przeszłości? Więc choć to nie panaceum na stałą komunikację i zaangażowanie, może zdecydowanie pomóc Ci przewagę na zrozumieniu klienta motywacji.